top of page

The things around us comment on us more clearly than we do ourselves. The works in the Trace Crop Off series bring our gaze closer to a number of cultural vestiges that interact without apparent control in the physical and symbolic space of the city. I perceive forms generated from that friction as participants in an unintentional visual order, manifestations of a possible joint language of the human-made world and the broader one of the laws of Physics and the Psyche that condition or complete it. Readings on Pareidolias, Torrent of Consciousness and Free Association together with the exercise of Street Photography, end up revealing meanings of individual or collective scope that, once captured and shared, escape the hands of the janitors historically in charge of their surveillance. , correction and asepsis.

R.W.

 

Las cosas que nos rodean nos comentan más claramente que nosotros mismos. Los trabajos de la serie Trace Crop Off acercan la mirada a un número de vestigios culturales que interactúan sin control aparente en el espacio físico y simbólico de la ciudad. Percibo formas generadas de esa fricción como partícipes de un orden visual no intencionado, manifestaciones de un posible lenguaje conjunto del mundo de factura humana y aquel más amplio de las leyes de la Física y de la Psiquis que lo condicionan o completan. Lecturas a propósito de Pareidolias, Torrente de la consciencia y Libre asociación unidas al ejercicio de la Street Photography, terminan revelando significados de alcance individual o colectivo que, una vez atrapadas y compartidas, escapan a las manos de los conserjes históricamente a cargo de su vigilancia, corrección y asepsia.

RW

bottom of page